.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جاده جنگل ابر به‌هيچ‌وجه ساخته نمي‌شود

معاون وزير راه و ترابري اعلام كرد: با توجه به اينكه راه موجود جاده ابر ايمن نبوده و حجم عمليات اجرايي و تخريب محيط زيستي آن بالا است،‌ با محيط زيست به توافق رسيديم كه مسير فعلي راه مناسبي براي احيا نيست و در حال مذاكره نهايي براي ساخت جاده علي‌آباد - شاهرود هستيم.

سيدحسين ميرشفيع در گفت‌وگو با ايسنا، با تاكيد بر اينكه جاده جنگل ابر به هيچ وجه ساخته نمي‌شود،‌ گفت: راه علي‌آباد - شاهرود كه كمترين آسيب را به جنگل ابر برساند، احداث مي‌شود.

وي گفت: مسير جيپ‌رو موجود كه از امتداد لوله‌هاي نفت و گاز مي‌گذرد ايمني مناسبي ندارد و مورد قبول وزارت راه نيست و همچنين با توجه به اينكه حجم عمليات اجرايي و تخريب محيط زيستي آن براي اصلاح شيب‌ها بيشتر است،‌ با محيط زيست به توافق رسيديم كه مسير فعلي راه مناسبي براي احيا نيست و در حال مذاكره نهايي براي ساخت جاده علي‌آباد - شاهرود هستيم.

ميرشفيع خاطرنشان كرد: طي دو - سه هفته آينده مسير ساخت جاده علي‌آباد ـ شاهرود قطعي خواهد شد.

معاون وزير راه و ترابري اظهار كرد: با توجه به اينكه جاده علي آباد - شاهرود بايد از كنار جنگل ابر عبور كند، همگان تصور مي‌كنند وزارت راه و ترابري كمر همت بسته تا جنگل‌ها را نابود كند كه اصلا اينگونه نيست.

ميرشفيع با اشاره به اينكه اتصال علي‌آباد استان گلستان به شاهرود استان سمنان مصوبه دولت در استان‌هاي سمنان و گلستان است كه بايد اجرا شود، تصريح كرد: وزارت راه و ترابري مصصم بر اجراي اين مصوبه است و البته سازمان حفاظت محيط زيست و منابع طبيعي نيز هماهنگي خوبي داشته‌اند كه جاده با كمترين خسارت‌هاي زيست محيطي ساخته شود كه بدين منظور مطالعات زيست محيطي وسيع‌تري انجام و تحويل سازمان حفاظت از محيط زيست قرار داديم كه در حال بررسي است.

معاون وزير راه و ترابري گفت: راه جديد با مسيرهاي قبلي كه خسارت جنگلي بيشتر داشت،‌ متفاوت است و مسير جديدي مشخص شده كه كمترين خسارت را به منابع طبيعي و گونه‌هاي سرخ‌دار كه مورد توجه بيشتر سازمان حفاظت محيط زيست بود، وارد ‌شود.

به گفته وي با تغيير مسير و طراحي راه جديد از منطقه‌اي عبور خواهيم كرد كه به گونه‌هاي سرخدار آسيبي نمي‌رسد.

ميرشفيع گفت: براي ساخت اين جاده با سازمان حفاظت محيط زيست توافق شده كه جاده‌اي مناسب و ايمن با كمترين خسارات زيست محيطي ساخته شود.

گفتني است: پيش از اين قرار بود مسير فعلي اين جاده تعريض و اصلاح شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.182 seconds.